Bicycle Diary from Seattle

Cuma, Aralık 01, 2006

Cok Ihmal Ettim :(

Merhaba,

Biliyorum gercekten cok ihmal ettim bu bloggumu :( Sadece dogum gunu kutlama blogu gibi oldu. Ama ne zamandir degisik birseyler yapmiyorum. Ne taki, ne ebru ve ne de pasta borek... Ama gecenlerde yaptigim kurabiyelerin neden fotografini cekip koymadigimi dusununce, dun tekrar yapip fotograflarini da cektim. Tocam bu kurabiyeleri cok sevdi. Bakalim siz de begenecek misini?

Yagli Kurabiyeler (Best Ever Butter Cookies)
Iste malzemeler; (bu arada tarif Land-O-Lake yaginin icindeki tariflerden)

1 cup oda sicakliginda yumusatilmis Land o Lake yag-2 cubuk (yaklasik 225 gr yag)
1 cup seker (1 subardagindan biraz fazla)
1 yumurta
2 1/2 cup un (bizim olculerle yakalsik 3 bardak olur sanirim, ama yavas yavas dokerek kivamina bakin. cok sert olmayan bir hamur elde edeceksiniz)
2 yemek kasigi portakal suyu
1 cay kasigi vanilya (1 paket)
1 cay kasigi kabartma tozu
isterseniz limon kabugu rendesi

Once yag, seker ve yumurtayi yuksek hizda cirpin, sonra icine un, portakal suyu, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip orta hizda terkar cirpin. Tarifte boyle diyor ama ben un disindaki tum malzemeleri elimle yogurup, sonra unu da ekleyerek tekrar elimle yoguruyorum. Hazirladiginiz hamuru 3 esit parcaya ayirip plastik torba ya da aluminyum folyaya sarip 2-3 saat buzdolabinda bekletin. Hamur 2 gun kadar buzdolabinda bekliyor. Denedim biliyorum :)
Firini 400F (200C) da isitin. Azicik unlanmis yuzey uzerinde 0,5 ya da 1 cm kalinliginda hamurunuzu acin. Yukaridaki resimde ben cesitli sekil vericiler kullandim. En buyugu ile yaptiginiz da 2 duzine ciktigini soyluyor, ama oldukca bereketli oldugunu soyleyebilirim. Yagli kagit serilmis tepsiye 2-2,5 cm araliklarla dizin. 6-10 dk kenarlari pembelesinceye kadar pisirin. Soguyana kadar tepside birakin. Kitir kitir lezzetli kurabiyeleriniz oluyor, Toca daha cok biskuviye benzetiyor :) Afiyet olsun...

Susledikten sonra da fotografini cekip ekleyeyim dedim. Cok guzel olmadilar ama olsun suslu susluler :D


4 Comments:

  • ben bu kurabiyeleri denemeyi dusunuyorum cay kahveyle sahane olur sanki, en cok icindeki portakal suyunu sevdim:)haber veririm:)

    By Blogger MorKoyun, at 10:41 ÖS  

  • Bilge umarim begenirsin. Portakal suyu benim de hosuma giden kismi olmustu. Uzun sure de dayaniyor en hos tarafi o sanirim :D Afiyet olsun simdiden.
    Canan

    By Blogger Kaan&Canan&Atilla, at 10:08 ÖÖ  

  • selam Canan,kurabiyeler cok guzel oldu tesekkurler tarif icin. yakinda resimlerini gorucez:)

    By Blogger MorKoyun, at 8:52 ÖS  

  • Begendigine sevindim :) Resimlerini merakla bekliyorum. Sevgiler... >:oD

    By Blogger Kaan&Canan&Atilla, at 11:19 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home