Bicycle Diary from Seattle

Çarşamba, Aralık 13, 2006

Ovmac Corbasi

Merhaba,

Mis gibi un ve tereyag kokusu bana hep anneannemi hatirlatir. Un ve tereyag ile yapilacak bir suru yemek vardir herhalde ama benim gozumde canlanan anneannemin degimiyle "ovmac corbasi". Asli un corbasidir herhalde. Ben ise genelde anneanne corbasi derim kendisine :)

Suanda 85 yasinda olan tonton anneannemi gostermistim sizlere. Artik yerinden kalkamasa da gonlu bizimle birlikte buralarda gezmektedir.

Gecenler yine burnuma geldi bu koku ve daha once hic denemedigim corbayi yapmaya koyuldum. Goz karari unu dikdortgen bir kabin icine yokdum. Bu arada derin bir tencerede suyu (yine goz karari) kaynamaya terkettim. Unun kabin icine yayip uzerine elimle su serpip ovaladim. SAdece un goruntusu ortadan kalkip hafif puturlu bir gorunum alana kadar. Terkedildigine aldirmadan kaynamis suyun icine yavas yavas ovalanmis unlari ekledim. Yavas yavas karistirdim. Icine tuz ve bolca kuru ne de ekledikten sonra istedigim kokunun ilk bolumu tamamlanmis oldu. pisirme islemi bittikten sonra, bir tavada tereyagi eritip, birazcikta yakarak, bir parca da kirmizibiber marifeti ile pismis olan corbanin uzerine ekledim. Koku isi tamamdi, bakalim lezzet ne alemdeysi.... Ehhhh. fena degil, tutmaz yerini anneannemin yaptiginin ama olsun, nefsimiz koreldi. Kulaklarin cinlasin canim tontisim. Yok yok sinlamasin simdi orada gecenin bir yarisi uyanirsin sonra :) Saglicakla kalin....

Tamam dayanamadim fotografini cekmeden ictim yarisini minik kaplumbagama da birakmadim...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home