Bicycle Diary from Seattle

Çarşamba, Mayıs 07, 2008

Eriste Kestim

Merhabalar,

Anneannemin kulaklari cinlasin... Gorse "ellerini issiririm senin" diyebilir :)) Gecenlerde canim onun eristeli yesil mercimek corbasini istedi. Ama biliyorsunuz insan gurbette olunca daha cok elinde olmayani cani cekiyor. Yesil mercimek var ama nerede eriste :(

Bu istek beni aldi, cocukluguma goturdu. Yaz aylarinin vazgecilmez hazirliklariydi bunlar: Eriste kesmek, sucuk-pastirma yapmak, tursu kurmak, patlican-biber kurutmak, tarhana yapmak... Anneannemlerin tek katli kocaman bahceli evi butun bunlar icin bicilmis kaftandi. Anneannem o hafta ici gider halden kirik yumurta alirdi eriste yapmak icin. Ama kolilerce... Cok kesilirdi, en az 3-4 evlik eriste kesilirdi.. Tabi 3-4 evin ahalisi bir araya gelirdi bu is icin... Sabahtan baslanirdi teknelerde hamurlar yogurulur, ipek gibi acilir hamurlar.. bembeyaz carsaflarin uzerine serilirler azicik kurusunlar diye, sonra ust uste getirilip soyle iki parmak kalinliginda seritler kesilir. Onlarda ust uste getirilip incecik incecik eristelere donusurler. Bicaklar bilenir bu is icin onceden. Ve 6-7 kisiden cikan o bicaklarin ahenkli sesi hala kulaklarimdadir. 6-7 yaslarinda olan bir kiz cocugu icin inanilmaz bir istekti benimkisi, onlar gibi ses cikartmak kendi kestigim eristelerden de :))) hic kimse sen kucuksun yapamazsin demez hamurun kenarindan cikan parcalari ust uste koyarak bana verirlerdi. Sesi cikartamasam da isi basarmanin verdigi zevki tadardim. Oglen ara verilip duruma gore, ya manti ya da gozleme yapilip yenirdi... Eee hazir hamurlar aciliyor degil mi :)))

Yaaa nerelere goturdu bir yesil mercimekli eriste corbasi beni... 3 yumurta ile yaptigim mutevazi eristelerimden koca bir tencere corba oldu.. Kucuk bir kavanoz da artti hatta :))) Asagidaki resim ilk ve yanliz :( eriste kesimi maceramin delilidir :)))

Hepiniz saglicakla kalin.....

2 Comments:

  • Askim,

    Senin ozenle ve duygu yogunlugunla hazirladigin eristeli yesil emrcimek corbasini bende aksine cabuk ve hoyratca iciverdim. Bilsem corbanin hak ettigi saygiyi gosterir ve har kasikta senin ozlemlerin icin bir damla goz yasi dokerdim ama nerdeee. Napicaksin koca denen sey karni doyurulmasi gereken bir homurtu yaratigindan baska birsey degil. Haa bu arada aksama ne yemek var?

    By Anonymous Adsız, at 11:48 ÖÖ  

  • Vay be Cananısı .. Demek Amerika ellerinde bir başına erişte yapmak da varmış şu kısacık ömrümüzde...:))
    Şimdi bu Ramazan ayında sadece bir gün oruç tuuttum. Bu yazıyı da aynı gün okumak zorunda mıydım bilmiyorum.
    Ellerine sağlık arkadaşım...

    By Blogger edizakduman, at 2:22 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home